Kundesenter

Velkommen til kundesenteret! Her vil du finne svar på evt. spørsmål du har.

Salgsbetingelser

Handle på Reolteknikk

Besøksadresse: Hellenvegen 22, 2022 Gjerdrum

Når du bestiller fra Reolteknikk AS gjøres avtalen når du mottar ordrebekreftelsen fra oss. Ordrebekreftelsen sendes til den registrerte epost-adressen omgående. Om bestillingen trenger mer informasjon, kan behandlingstiden bli noe lengre. Vårt mål er å behandle alle ordrer innen 4 timer etter at ordren er registrert. Dette gjelder kun hverdager mellom 0800 og 1600. Registreres ordre utenom våre åpningstider, behandles ordren førstkommende arbeidsdag. Bestilte produkter er Reolteknikk sin eiendom til faktura er betalt.
Reolteknikk AS forbeholder seg retten til å tilbakekalle eller kansellere bestillinger dersom varene ikke er lagerførte.

Priser og betalingsmåte

Priser
Våre priser oppgis alltid i norske kroner (NOK) og uten mva.

Prisene gjelder inntil annet er oppgitt. For produkter som inngår i en kampanje gjelder alltid prisen under kampanjeperioden. Om kampanjeperioden ikke fremgår er det kundens eget ansvar å finne ut av kampanjeperioden. Etter at ordren er behandlet kan prisene bare endres når det skjer noe uforutsett som f.eks. forandringer i skatter og avgifter, valutaendring, osv. Om det er åpenbare feil i prisen kan også dette justeres.

Faktura
Via alle våre salgskanaler kan juridiske personer (Bedrifter, myndigheter etc.) velge å betale via faktura. Det utføres alltid en kredittsjekk ved ønske om faktura, og vi forbeholder oss retten til å kreve forskuddsbetaling der kredittscoren ikke er tilfredsstillende. Fakturaen sendes separat fra forsendelsen til registrert fakturaadresse og skal være betalt innen 14 dager. Ved sen betaling (etter forfallsdato) debiteres forsinkelsesrente på 8,5%. Påminnelsesavgift på kr 60,- vil også påløpe. Av miljøhensyn sendes faktura som PDF direkte til bestillers e-post, eller om ønsket kan også EHF velges.
Du velger selv hvordan du vil ha din faktura i sluttrinnet av din bestilling på nettsiden.

Kortbetaling
Når du handler via reolteknikk.no har du mulighet til å betale med kort, kun norskregistrerte vil bli akseptert. Du kan kun betale med Visa, Mastercard og Maestro. Fakturering av kredittkortet ditt blir gjort direkte. Når du har bekreftet ditt kjøp, blir du bedt om å skrive inn ditt kortnummer og CVC kode. Transaksjonen skjer via SLL-kryptering, noe som gjør at ingen uten rettigheter kan se dine opplysninger.

Vippsbetaling

Vi har per i dag også mulighet for å ta i mot Vippsbetalinger.

Forskuddsbetaling/forskuddsfaktura
I de tilfellene kunden ønsker å forskuddsbetale sine ordre, håndteres dette via vår kundeservice. Ring 63 93 52 00 - vi hjelper deg gjerne.

Levering og fraktkostnader

Leveringstid og fraktkostnader

For varer som vi har på lageret så er vår leveringstid oftest mellom 4-6 arbeidsdager etter bekreftet bestilling, Leveringen skjer mellom kl. 07.00 og 16.00 og må være til en fysisk adresse, ikke til en postadresse.
Manualer og instruksjonsbok sendes med din levering, men kan også finnes på vår nettside.
Alle leveringer skjer med best egnet transportselskap for destinasjonen, og alle transporter skjer i henhold til Incoterms 2010 og våre fraktvilkår følger FCA. Ved opphenting eller når kjøper har egen fraktavtale er fraktvilkårene også FCA (Free Carrier/fritt levert til kjøperens transportør i vårt lager). I øvrige gjelder vanlige fraktvilkår i henhold til NL 09. Pallkostnader, pallkrager og spesialemballasje tilkommer når godset krever ekstra beskyttelse, eller når kunden krever det. Telefon advisering kostnader tilkommer. Er leverings adressen ubemannet under normal arbeidstid (07.00-1600) ved levering tilkommer det tilbakekjøring og ny utkjøringavgift. Be om advisering ved usikker bemanning.

Ved levering utenfor fastlandet gjelder egne priser.

Levering
Når leveransen går ut fra vårt lager sender vi en leverings beskjed til din e-mail. I leverings beskjeden finner dere et sendingnummer og en link til vår transportør sin nettside, der kan du enkelt følge din leveranse.
Vår levering varierer fra størrelsen på varene (volum og vekt). Vi forbeholder oss retten til å velge det som passer din bestilling best.

Lossing
Med mindre annet er avtalt er det kundens ansvar å losse bestilte varer og stille nødvendig løfteutstyr for lossing tilgjengelig.

Levering til privatkunder

Når du har fått melding om at varene er klare for levering, ta kontakt med transportøren for å avtale leveringstidspunkt.

Leveringsforsinkelser
Når du legger en bestilling så står beregnet leveringstid fra lageret på din bekreftelse. Om noen av varene skulle få en lengre leveringstid enn andre på din ordre kan vi i noen tilfeller del levere din bestilling. Du som kunde betaler da bare en frakt, den som er oppgitt på din bekreftelse.

Transportskader og feillevering
Bedrifter: Er varene synlig skadet ved levering må dette meldes fra til sjåfør og det må noteres på fraktbrevet før du kvitterer på forsendelsen. Du må ta vare på emballasje, adresselapp og eventuell pall til varene for at din reklamasjon skal kunne håndteres riktig.

Om produktene har blitt skadet som skjult skade må dette rapporteres til vår kundeservice inne 5 dager etter at varene er mottatt. For å kunne håndtere reklamasjonen trenger vi bilde på skaden og emballasjen. Etter godkjent reklamasjon kommer vi kostnadsfritt til å erstatte varene inkludert fri frakt.

Privatperson:
Er en vare skadet ber vi deg snarest kontakte vår kundeservice. Så Reolteknikk får meldt inn skaden til transportøren, vi må ha denne informasjonen innen 5 dager.
Er det synlige skader på emballasjen er det viktig at du melder ifra dette til transportøren sin sjåfør før du kvitterer på forsendelsen. For at vi skal kunne håndtere din reklamasjon riktig så trenger vi at du sparer på emballasje, adresselapp og pallen til varene. Vi trenger også et bilde på skaden.
Etter at dette er mottatt og godkjent reklamasjon kommer vi til å sende ut en ny varer kostnadsfritt.

Force Majeure
Reolteknikk er ikke ansvarlig for skade eller forsinkelser som følge av juridisk lovfesting, statlig inngrep, mobilisering, krig, valutaendringer, system feil og restriksjoner på leveringer fra leverandør, streik, lockout, boikott, blokader eller liknende omstendigheter som hindrer Reolteknikk sin levering av varer som avtalt, uten at det medfører unormalt høye kostnader.

Tilleggstjenester

Telefonadvisering
Trenger du å vite mer nøyaktig når din varer kommer f.eks. for å være sikker på at det er noen til stede for å ta i mot varene, kan du bestille avisering. Tjenesten koster 100 kr.

Montering
Trenger du montering av varene dine, ha Reolteknikk egne montører rundt om i landet, som kan hjelpe der med monteringen. Kontakt kundeservice for informasjon på priser og bestilling.

Innbæring
Alla leveringer fra Reolteknikk er standardleveringer som innebærer av varene leveres på gateplan. Trenger du hjelp til å få varene inn kan du kjøpe denne tilleggstjenesten. Kontakt vår kundeservice for priser og bestilling.

 

Tilbakebetaling

Som privatperson har du rett til å heve kjøpet innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Varen må leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde som da du mottok den. Ved tilbakebetaling/kreditering så skjer dette til den kontoen betalingen kom fra. Dette skjer normalt sett innen 14 arbeidsdager fra den dagen vi får varene tilbake fra kunde og returen er godkjent.

Returinformasjon

Hvordan returnerer jeg?
Kontakt vår kundeservice så hjelper de deg med instruksjonene og eventuell fraktseddel.
Når du returnerer en vare, er du ansvarlig om produktene skades under transport tilbake til oss. Vær da sikker på at varene er tilstrekkelig pakket. Original emballasje er å foretrekke om den er uskadd. Varen skal returneres komplett, det vil si at alt tilbehør og manualer må være med tilbake.
Angrerettskjema finner du her: Angrerettskjema (forbrukerkjøp) 

Garanti og Reklamasjon

Vårt mål er at du skal kjenne deg trygg når du handler hos oss. Vi tilbyr minst 3 år garanti på alle produkter i vårt sortiment. Garantien gjelder funksjonsfeil og produsentfeil som kommer opp under garantitiden. Garantien gjelder ikke feil som oppstår ved normalt slitasje eller etter egen endring av produktets funksjon og utseende.  Garanti på batterier er 6 måneder.
Tenk på at du som kunde har reklamasjonsrett i 3 år som gjelder produksjonsfeil.
Finner du feil på ditt produkt når det kommer, kontakt oss så fort som mulig. Reolteknikk vil da undersøke varen og gjøre en vurdering av om det dekkes av garantien. Om det gjør det, vil Reolteknikk kostnadsfritt forsøke å reparere varen eller å erstatte den med et lignende produkt, alternativt heve kjøpet.

Definisjon av våre salgsvilkår

Reolteknikk AS ønsker både bedrift og forbrukere velkomne som kunder. Avtaler som inngås med bedrift utgår fra Kjøpsloven, samt ovenstående kjøps vilkår. I tilfeller der en separat avtale kreves, skrives den i forbindelse med forhandlingen iht. gjeldene prinsipper. Avtaler som inngås med forbrukere utgår fra ovenstående kjøps vilkår som et komplement til Forbrukerkjøpsloven, samt Angrerett loven som vi er underlagt. Ved eventuelle tvister er vårt mål å alltid komme frem til den beste løsningen på det inntrufne. Ved en eventuell sak som havner i Tvisteretten, følger vi alltid anbefalingen som gis av Tvisteretten.

Sist oppdatert: Gjerdrum, november 2023